Løvstakken

Løvstakken kan nås fra flere sider, men vi foretrekker den korte og relativt bratte turen fra Fyllingsdalen/Krohnegården. Vi bruker rundt 40 minutter opp avhengig av føre, og går både sommer og vinter. Stien er kupert, men ikke vanskelig å gå. Det er en del bratte strekk, men også litt bortover så en kan få igjen pusten. Om vinteren kan det være greit med kjettinger eller brodder. Det er en ganske stor parkeringsplass langs vegen, og om den er full, er det en mindre parkeringslass litt lenger borte. Det går også an å ta buss til startpunktet.

Turbeskrivelse: Kjør fra Fyllingsdalen over Melkeplassen og ta til høyre mot Kronegården. Kjør forbi skytebanen og Litlavannet, parkering på venstre side av veien. Stien starter i enden av parkeringsplassen. Følg stien et lite stykke og ta til venstre opp bakken. Følg stien oppover til det flater litt ut over en myr. Her tar du til høyre i enden av myren. På toppen av bakken får du fin utsikt. Stien fortsetter til venstre før den dreier til høyre igjen opp mot masten på toppen. Det er flere stier til toppen, men det er ikke vanskelig å finne frem. Når du kommer opp på snaufjellet, er det greit å holde til høyre langs fjellkanten. Stien er blåmerket, men du ser uansett hvor du skal gå. Når du skal ned igjen, er det viktig å holde til venstre, ellers havner du på Løvstien på andre siden.

Vi har også gått til Løvstakken fra Solheimsviken/Løvstien. Vi bruker samme parkeringsplass som til Strandafjellet.